وبلاگ

قطعات آسانسور کرج

قطعات آسانسور کرج

قطعات آسانسور کرج

اگر در کرج زندگی می کنید و به دنبال خرید قطعات آسانسور کرج هستید می توانید با نهایت اطمینان خاطر بهترین قطعات آسانسور در کرج را از ما خرید نماید. با کیفیت ترین و مرغوب ترین قطعات آسانسور را از می توانید با فروشگاه آسانسور مقنیان بخواهید.

قطعات آسانسور با قیمت مناسب با در نظر گرفتن نوع آسانسوری که قرار است تعبیه شود انتخاب می‌شود و کاملا متفاوت هستند. عمده ترین تفاوت بین آسانسور هیدرولیکی، روملس و کششی در قطعات آن است. به طور مثال بعضی قطعه‌ها مثل پاوریونیت، شیر اطمینان و جک تنها در آسانسور هیدرولیکی استفاده می‌شوند.

آسانسور دارای قطعات بسیار کوچک تا قطعات بسیار بزرگ است. گروه آسانسور مجتبی لیفت اطلاعات کامل را برای خرید تک تک قطعات در اختیارتان قرار می‌دهد. ما با ارزانترین قیمت موجود در بازار و بدون واسطه این قطعات را عرضه می‌کنیم. برای اطلاع دقیق از قیمت تک تک قطعات با شماره‌های قرار داده شده در ارتباط باشید. قطعات آسانسور تهران

 

02133695637

09123755909 

.

قطعات اصلی آسانسور 

این قطعه‌ها هم الکتریکی هستند و هم مکانیکی و عبارتند از:

  • ریل‌های آهنی کابین و وزنه
  • کابین
  • درب کابین
  • موتور
  • درب طبقه‌های آسانسور
  • سیم بکسل
  • پشت بندهای وزنه و کابین
  • تابلو فرمان
  • میکروسوئیچ‌ها
  • شستی کابین و طبقه‌ها
  • گاورنر
  • پاراشوت
  • سنسورها
  • کفشک‌ها
  • ضربه گیر
  • تراول کابل
  • براکت‌های وزنه و کابین
قطعات آسانسور کرج

قطعات آسانسور کرج

قطعات آسانسور در کرج

بهترین و با کیفیت ترین قطعات آسانسور در کرج را از فروشگاه و شرکت معتبر قطعات آسانسور ما در کرج بخواهید و جهت خرید و فروش قطعات آسانسور می توانید با مشاوران و کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

در نظر داشته باشید که آسانسورهای روملس نیازی به چاهک و موتورخانه ندارند. این درحالی است که برای نصب بقیه آسانسورها سه قسمت مجزا در نظر گرفته می‌شود: قطعات آسانسور شرق تهران

  • موتورخانه : مکانی برای قرارگرفتن موتور آسانسور، تابلو فرمان، فلکه هرزگرد و کاهنده سرعت و سایر لوازم است.
  • چاه آسانسور: همان کانال آسانسور است که در اصل محفظه ای است که اتاقک آسانسور درون آن حرکت می‌کند. درون این فضا ریل آسانسور، کابین و درهای آن نصب می‌شوند.
  • چاهک آسانسور: در انتهای چاه یا کانال آسانسور است. جایی برای نصب ضربه گیرها یا بافرها است.
  • قطعات آسانسور در کرج

    قطعات آسانسور در کرج

آسانسور چیست؟

آسانسور یک واژه فرانسوی است. در واقع ماشین یا اتاق کوچکی است که شکل مستطیلی دارد. این مستطیل کابین نام دارد. به کمک آسانسور شخص یا برخی اشیاء به راحتی به بالا و پایین جا به جا می‌شوند. به این ترتیب قطعات آسانسور در کنار یکدیگر کار می‌کنند. امکان سفارش قطعات آسانسور با قیمت مناسب از این سایت به راحتی وجود دارد. 

اتاقک و تجهیزاتش همگی درکنارهم برای راحتی حمل و نقل به صورت عمودی در ساختمان‌های مختلف قرار می‌گیرند. به هم متصل شده و آسانسور را تشکیل می‌دهند. قطعات آسانسور کرج

یک آسانسور با استفاده ازالکتروموتورهای گوناگون کار می‌کند. در حالی که الکتروموتورها در مکانی به اسم موتورخانه در بالای آسانسور تعبیه شده اند. الکتروموتورها فلکه‌هایی دارند.

این فلکه‌ها شیارهایی برای قرار گرفتن کابل‌هایی از جنس فولاد یا همان سیم بکسل را دارند. اتاقک آسانسور با سیم بکسل، الکتروموتور و ریل راهنما بین طبقات ساختمان جا به جا می‌شود. 

تاریخچه آسانسور

تاریخچه پیدایش آسانسور به عنوان وسیله‌ای جهت حمل و نقل افراد و اشیاء به بالا و پایین به سیصد و سی و شش سال پیش از میلاد مسیح در روم باستان برمی‌گردد. در آن زمان این جا به جایی به کمک انسان و حیوانات انجام می‌گرفته است.

بعد از آن در قرن هجدهم فردی به اسم لویی پانزدهم در سال 1743 نخستین آسانسور را به کمک وزنه و قرقره برای جا به جایی فرد از سطح همکف به بالکن و برعکس استفاده کرد. قطعات آسانسور کرج

در سال 1800 میلادی فناوری آسانسور پیشرفته تر شد. در سال 1823 رسما دو شخص انگلیسی کابینی را که به کمک نیروی بخار جا به جا می‌شد و خیلی هم امنیت نداشت، ساختند. پس ازآن فردی با نام الیشا اوتیس مؤسس اولین شرکت تولید آسانسور، با در نظر گرفتن امنیت، آسانسور کششی را ساخت.

وی برای نخستین بار این آسانسور را در سال 1854 در نمایشگاه جهانی نیویورک به نمایش درآورد. سپس اولین آسانسور در جهان در سال 1874 در ساختمانی در نیویورک به وسیله شرکت اوتیس تولید و نصب شد. 

 

فروش قطعات آسانسور در کرج

اگر به دنبال مرکز فروش قطعات آسانسور در کرج هستید کافی است که یک بار فروشگاه قطعات آسانسور ما در کرج مراجعه و با خرید از ما کیفیت و ایمنی را تجربه نماید.

از مهمترین قطعات آسانسور، کابین یا اتاقک آن است. اتاقک همان محفظه ای است که شخص جهت جا به جایی درون آن قرار می‌گیرد. طراحی کابین‌ها کاملا متفاوت از یکدیگر است. قطعات آسانسور کرج

جنس کابین معمولا از فلز، شیشه، چوب، پلیمر و ام دی اف است. ابعاد کابین بسته به کاربرد آن و ساختمانی که قرار است در آنجا قرار گیرد متفاوت است.

مثلا برای حمل انسان، بار، مواد غذایی یا غذا، حمل ماشین و تخت بیمارستان و غیره. قطعات آسانسور با قیمت مناسب در فروشگاه مجتبی لیفت موجود هستند.

اساسی ترین قطعه‌های آسانسور مربوط به کابین آن است. از جمله وزنه تعادل، کفشک و یوک کابین. در حقیقت قیمت این قطعات کابین روی کل قیمت کابین اثرگذاراست. برای اطلاع دقیق از قیمت کابین با قطعاتش با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمائید.

فروش قطعات آسانسور در کرج

فروش قطعات آسانسور در کرج

ریل آسانسور 

ریل آسانسور برای نگهداشتن مسیراتاقک و قاب وزنه به طورعمودی و پیشگیری از نوسان‌های افقی حین سوارشدن شخص درون آسانسور است.

اتاقک آسانسور به وسیله کفشک‌هایی ( که متناسب با وزن و کاربرد کابین لغزشی یا غلطکی است ) بین ریل‌ها جا به جا می‌شود. همچنین ریل آسانسور را نگه می‌دارد و منجر به حفظ امنیت می‌شود. قطعات آسانسور کرج

بعضی از قطعات آسانسوری مثل ریل آسانسور روی دیواره چاه آسانسور نصب می‌شوند. به این ترتیب تعادل کابین را طی مسیر حفظ کرده و از نوسان افقی حین وارد شدن مسافر به داخل کابین پیشگیری می‌کند. این قطعه یکی از قطعات آسانسوری مهم است.

درب آسانسور 

درب طبقه‎‌ها شکل و نوع‌های مختلفی دارند. درب طبقه آسانسور به خاطر ورود و خروج امن مسافر به داخل اتاقک نصب می‌شود. اندازه این درب بستگی به نوع و طراحی آسانسور دارد. قطعات آسانسور کرج

از جمله درب‌های معمول آسانسور عبارتند از درب لولایی، درب از کنار جمع شو، درب از وسط باز شونده. همینطور کاملا بسته به نوع آسانسور درب‌های اتوبوسی، آکاردئونی و گیوتینی نیز در بازار موجود هستند.

امروزه اکثرا از درهای دو لته ای کشویی برای آسانسور استفاده می‌شود. اینکه این درها تعبیه شوند و به درستی کارکنند، در ایمنی آسانسور تاثیر مستقیم دارد.

در همه طبقه‌های ساختمان برای آسانسور درب وجود دارد. به این ترتیب در هر طبقه دریچه‌ای برای نصب آن وجود دارد. قطعات آسانسور با قیمت مناسب روی این سایت موجود هستند.

موتور آسانسور

موتور آسانسور از مهترین قطعات آسانسور است. آسانسورهای جدید با کمک موتور کار می‌کند. موتور آسانسور انواع گوناگونی دارند. در حقیقت موتور نیروی الکتریکی برق را به نیروی حرکتی تبدیل می‌کند و منجر به جا به جایی اتاق آسانسور می‌شود.

انتخاب اجزای آسانسور و در کنار هم قرار گرفتن آنها کنارهم منجر به شکل گیری انواع موتور گیربکس دار و گیرلس می‌شود. این انتخاب وابسته به کارایی آسانسور و نوع ساختمانی که قرار است از آن استفاده شود است. قطعات آسانسور کرج

هران

تابلو فرمان آسانسور 

توجه داشته باشید که بعضی از قطعات آسانسور به نسبت سایر اجزاء با اهمیت تر هستند. مثلا قلب آسانسور، موتور آن است و مغزش تابلو فرمان است. به این ترتیب تابلو فرمان دستور‌ی که مسافر درون کابین می‌دهد را پردازش می‌کند.

همه قطعه‌های آسانسور چه الکتریکی چه مکانیکی همگی طبق دستور تابلو فرمان آسانسور کار می‌کنند. تابلو فرمان هم مثل موتور آسانسور در بخش بالای چاه آسانسور تعبیه می‌شود. قطعات آسانسور کرج

تابلو فرمان دو سرعته و تابلو فرمان درایو دار دو نوع مرسوم و شناخته شده هستند. تابلو فرمان مانند موتور آسانسور در قسمت بالای چاه آسانسور نصب می‌شود و از متداول‎‌ترین انواع آن می‌توان به تابلو فرمان دو سرعته و درایو دار اشاره کرد. امکان سفارش آنلاین قطعات آسانسور با قیمت مناسب از سایت مجتبی لیفت وجود دارد.

 

ترمز آسانسور 

ترمز ایمنی یا همان پاراشوت آسانسور نیز جزء اجزای مهم آسانسور است. این قطعه با فک‌هایی که دارد مانع حرکت کابین روی ریل‌های آسانسور می‌شود. اگر سرعت اتاقک بیش از حد معمول افزایش یابد گاورنر ایستاده و حرکت نمی‌کند.

در این لحظه اهرم پاراشوت به وسیله سیم بکسلی که گاورنر و پاراشوت را به هم وصل کرده کشیده شده و فک‌های پاراشوت به هم نزدیک می‌شوند. به این ترتیب با کمک وزن کابین و تماس فک‌ها با ریل، کابین متوقف می‌شود. 

بافر آسانسور 

ممکن است بنا به هر دلیل آسانسور در پایین ترین ایستگاه توقف نکند. شروع به سقوط کردن به طرف چاه کند. اگرهیچ سیتم ایمنی نتواند آن را کنترل کند، تنها بعد از چند سانتی متربا قطعه ای به اسم بافر برخورد می‌کند.

وظیفه بافر کم کردن شدت ضربه وارد شده به اتاقک آسانسور است. بافرها نیز انواع مختلفی دارند. از جمله آنها بافر پلی اورتان و بافر هیدرولیکی است. برخی قطعات آسانسور وجودشان بسیار حیاتی است. قطعات آسانسور کرج

 

تراول کابل

یک کابل پهن و تخت است که در ساختش 24 رشته سیم شماره 10 به کار رفته است. وظیفه آن منتقل کردن دستورها و فرامین از کلیدهای آسانسور به تابلوفرمان و جعبه رویزیون است.

این کابل دائما با اتاقک آسانسور به بالا و پایین می‌رود. به همین خاطر نامش تروال کابل است. وظیفه اش بسیار مهم است لذا بهتراست بهترین نوع آن را جهت نصب در آسانسور استفاده کنید.

برای سفارش قطعات آسانسور در تهران و سایر شهرستان های کشور با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

دیکتاتور آسانسور

معمولا تصور همه ما این است که با بسته شدن درب آسانسور صدای بسیار بلندی به گوشمان برسد. با بگوییم که این فکر کاملا غلط است.

اگر دقت کنید درب آسانسور در لحظه پایانی بسته شدن کاملا آرام و روان بسته می‌شود. علت آن وجود قطعه مهمی به آن دیکتاتور آسانسور است.

 

مگنت درب آسانسور

یکی دیگر از قطعات آسانسور  مگنت درب آن است. این قطعه اجزای مختلفی دارد که در زیر به آن اشاره می‌کنیم:

  • سیم پیچ مغناطیسی
  • اهرم
  • جک

این قطعه روی در اتاقک آسانسور و به سمت قفل ایمنی درب طبقه‌ها قرار می‌گیرد. مکانیزم و عملکرد آن به گونه ای طراحی شده است که قفل درب بعد از رسیدن به هر طبقه به وسیله این مگنت باز می‌شود. این قطعه از جمله قطعات آسانسور با قیمت مناسب در فروشگاه آسانسوری مجتبی است. قطعات آسانسور کرج

 

قفل لولایی در

فرض کنید که آسانسور همراه با در باز حرکت کند! چه پیش می‌آید؟ به قطع یقین جان مسافران درون کابین به خطر می‌افتد.

اولین خطر، امکان سقوط مسافران داخل چاه آسانسور است. برای همین قفل لولایی درب آسانسور برای پیشگیری از به حرکت درآمدن آسانسور با درب باز می‌شود.

 

فلکه هرزگرد آسانسور

این قطعه منجر به ایجاد شدن اصطکاک بین کابل و فلکه‌ها شده و یک تناسب زاویه ای سیم بکسل( زاویه آلفا) به وجود می‌آورد. البته که همیشه فلکه هرزگرد این کار را انجام نمی‌دهد.

فلکه هرزگرد زمانی فعال می‌شود که فاصله بین کابین و کادر وزنه و سیم بکسل‌های متصل به آن از طول فلکه کشش موتور بیشتر باشد و زاویه مناسبی برای سیم بکسل‌ها ایجاد نشده باشد. 

براکت ریل آسانسور

قطعات خاص آسانسور هستند که به شکل پایه هستند. ریل‌های آسانسور با کمک همین پایه‌ها به چاهک آسانسور وصل شده اند. براکت‌ها نیز اشکال مختلفی دارند که هرکدام از آنها برای هر آسانسوی متناسب با موارد زیر انتخاب می‌شوند.

1- اندازه و ظرفیت اتاقک آسانسور

2- مدل ترمز آسانسور

3- میزان سرعت حرکت آسانسور

برای قرار دادن و نصب براکت‌ها باید فاصله ای استاندارد و قانونی رعایت شود. این فاصله طوری در نظر گرفته می‌شود که از خطرات احتمالی‌ به وجود آمده حین استفاده از ترمز اضطراری جلوگیری شود.

براکت‌ها به کمک لقمه ریل آسانسور به ریل‌ها وصل می‌شوند. براکت ریل از جمله قطعات آسانسور با قیمت مناسب در این سایت است. قطعات آسانسور کرج

انکودر آسانسور

انکودر در آسانسور وظیف اش کنترل سرعت آسانسور است. قاعدتا استفاده از آسانسور با سرعت خیلی زیاد و بیشتر از حد مجاز کاری اشتباه و ترسناک است.

لذا یکسری قطعات آسانسوری تعبیه می‌شوند تا سرعت حرکت آسانسور را کنترل کنند. این قطعه‌ها شکل و اندازه‌های مختلفی دارند. انکودر موجود در آسانسور قابلیت تولید 3600 پالس به ازای هر یک دور را دارد.

میزان چرخش و جا به جایی اتاقک به وسیله همین پالس‌ها حساب می‌شود.

 

سیم بکسل

اجزاء و قطعات آسانسور در دو دسته اصلی و فرعی قرار می‌گیرند. سیم بکسل جزء قطعات اصلی آسانسور است. این جزء از یکسری سیم و رشته تشکیل شده است.

همه این سیم و رشته‌ها دور یک سیم اصلی قرار گرفته اند. این گروه از سیم‌ها تعلیق بین کابین و همینطور وزنه تعادل آسانسور به وجود می‌آورد. در آخر سیم‌ها دور هسته ای از جنس فیبر پیچانده می‌شوند.

الکتروسیگنال آسانسور

سنسور الکتروسیگنال آسانسور از جمله قطعه‌هایی است که در آسانسورهای مدرن امروزی از آن استفاده می‌شود. این سنسور جایگزین سنسورهای قدیمی شده است.

قطعا کارکرد دقیق تر و بهتر از نسخه‌های قدیمی دارد. این سنسور سیگنال‌های مغناطیسی که به آن ارسال می‌شود را خوانده و شناسایی می‌کند.

بنابراین درهر طبقه آهنربایی تعبیه می‌شود تا اتاقک آسانسور به کمک جریان مغناطیسی موجود در جایگاه خود قرار بگیرد. برای توقف در هر طبقه به یک آهنربا نیاز است.

در صورتیکه برای حرکت اتاقک به دو آهنربا نیاز است. یک آهنربا برای حرکت به طرف بالا و یکی برای حرکت به طرف پایین.

این قطعه روی ریل آسانسور تعبیه می‌شود و موج‌های مغناطیسی منجر به روشن و خاموش شدن سنسور الکتروسیگنال می‌شوند. قطعات آسانسور کرج

کفشک آسانسور

کفشک‌ها به دو دسته لغزشی و غلطکی تقسیم می‌شوند. هر دو دسته یکسری ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارند. این قطعه نقش بسیار مهمی در جا به جایی کابین آسانسور دارد و از لرزش زیاد کابین پیشگیری می‌کند.

در اصل وظیف کفشک این است که از ورود لرزش به کابین جلوگیری می‌کند. هنگامی که آسانسور در حال حرکت به طرف بالا یا پایین روی ریل‌ها است، می‌لغزد.

در این زمان کفشک آسانسور تعادل بین کابین و وزنه تعادل آسانسور را حفظ می‌کند. کفشک غلطکی از جنس فلز است و سه فنر جلوبرنده دارد بنابراین از کفشک لغزشی بهتر است.

به آسانی مانع ازلغزش آسانسور می‌شود. جای کفشک بالا و پایین آسانسور و وزنه تعادل است.

 

گاورنر آسانسور

از دیگر قطعات آسانسور که برای ایمنی آسانسور تعبیه می‌شود، گاورنر است. این قطعه وقتی کارش آغاز می‌شود که یکدفعه سرعت آسانسور زیاد شود. نام دیگرش پاراشوت است. قطعات آسانسور کرج را از ما بخواهید.

برای خرید انواع قطعات آسانسور در تهران و سایر شهرستان های کشور با ما در تماس باشید. .

 

02133695637

09123755909 

.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها